Tram 22: meerwaarde voor de stad Utrecht
Boogbruggen Theemswegtracé
Movares heeft twee boogbruggen in het Theemswegtracé ontworpen als vervanging van de Calandbrug. Door het nieuwe Theemswegtracé kruisen het treinverkeer en de scheepvaart elkaar niet langer. Dit lost een belangrijk knelpunt op!
Veiligheidsonderbouwing specificatiedossier uitrol ERTMS
Dwarsligger faunapassage voor ontsnippering bij hoge grondwaterstand
Een faunapassage voor gebieden met hoge waterstanden, dat is de Movares dwarsligger faunapassage die gebruikt is in de spoorlijn door het Naardermeer.
Detailengineering landstation Hollandse Kust Zuid
TenneT heeft Movares opdracht gegeven voor de detailengineering van het Landstation Hollandse Kust Zuid.
Nieuwbouw werkplaats Kleiweg Rotterdam
Een nieuwe werkplaats met een veel efficiëntere indeling, waardoor het gebouw de helft kleiner kon worden. Ook wordt randstadrail met een directe aftakking vanaf het metrospoor aangesloten.
Realisatie integraal ontwerp wegensteunpunten Rijkswaterstaat
Vergunning voor indienststelling spoorverdubbeling Utrecht Centraal – Leidsche Rijn
Tussen Utrecht Centraal en Utrecht Leidsche Rijn wordt het aantal sporen verdubbeld van twee naar vier. Voor de twee grote indienststellingsstappen was een Vergunning voor Indienststelling vereist .Movares voerde namens ProRail het safety-management in brede zin uit.
Fietsenstalling Bijlmer ArenA | toepassing van simulaties en augmented reality
Steeds vaker worden simulaties en augmented reality door Movares ingezet om opdrachtgevers inzicht te geven in het ontwerp en daadwerkelijk gebruik van de te realiseren gebouwen, in dit geval een fietsenstalling.