Wij zien de fiets als hét vervoermiddel dat uitstekend past binnen het duurzaamheidsdenken en een fysiek en economisch gezonde stad. Vandaar dat Movares een bijdrage...
Hoewel de fiets weinig ruimte inneemt, kan bij grote aantallen het parkeren ervan toch een punt van aandacht zijn. Zo is het fietsparkeren bij stations...
We zien dat steeds meer gemeenten en provincies inwoners stimuleren om vaker de fiets te pakken in plaats van de auto. Deze gemeenten en provincies...
Movares ontwikkelt de next-generation Full Scale Virtuele Treinsimulator voor de opleiding van machinisten in een virtuele omgeving.
De ruimte in Nederland is beperkt en omwonenden ondervinden daardoor al gauw hinder van een weg, spoorlijn of bouwproject. Movares heeft een team van ervaren...
In situaties waarin gebouwen een hoge geluidbelasting ondervinden, zullen vaak geluidisolerende maatregelen aan de gevels getroffen dienen te worden. Hierbij kan gedacht worden aan het...
Bij ‘Integraal Spoorontwerp’ staat het samenbrengen van meerdere technische disciplines centraal. Spoorgerelateerde projecten kenmerken zich doordat elke discipline veelal een even belangrijke bijdrage levert aan...
Een naadloze overstap tussen de verschillende vervoerswijzen als intercity, stoptrein, metro, tram of bus, maar ook voor uitwisseling met taxi, fiets (eigen fiets, huurfiets en ov-fiets), elektrische fiets/scooter en de deelauto, huurauto en personenauto.
De komende 20 jaar vervangt Rijkswaterstaat een derde van al zijn sluizen. Hoe kun je dit zo efficiënt en duurzaam mogelijk doen zodat een levensduur…